Trainingsschema Vierdaagse

Een goede voorbereiding

Het wandelen van een meerdaagse wandelprestatietocht zoals de Vierdaagse vereist een goede voorbereiding. Het is zeer verstandig om dit systematisch op te bouwen zodat uw lichaam aan deze inspanningen kan wennen. Hierdoor voorkomt u blessures en teleurstellingen en wandelt u een stuk plezieriger.

Maak een planning

Train wekelijks en bouw de afstand langzaam op. Zet in uw agenda waar en wanneer u gaat lopen, met wie, in welk tempo en over welke afstand. Op die manier kunt u ook nog eens terugkijken wanneer u welke afstanden liep. Zo kunt u ook bekijken of u al voldoende trainingskilometers gelopen heeft.

Hiernaast staat een voorbeeld van een mogelijk trainingsschema. Om de twee weken wordt een adviesafstand vermeld. Train echter elke week. Voor de tussenliggende weken kiest u een zelf te lopen afstand die minder is dan de laatst gewandelde wandeltocht. Train onder diverse weersomstandigheden.

Ontdek de producten van Trainingsschema Vierdaagse

Lowa

LOWA Walker N4D Lo Ws Wandelschoen Dames

149,99
Deuter

DEUTER – Nijmegen Speed Lite 16

59,99
Deuter

DEUTER – Nijmegen Pulse Five

59,99
Alle artikelen van Trainingsschema Vierdaagse

Gratis wandelanalyse

Wanneer je gaat wandelen, wil je geen last van je voeten krijgen. Door het dragen van wandelschoenen die perfect passen bij jouw voeten, wordt de kans op blessures kleiner en kun je onbezorgd blijven wandelen. Om te bepalen welke wandelschoenen het beste passen bij jou en jouw manier van lopen, is er de uitgebreide WNDL wandelanalyse.

© 2022 Sportshealth BV