Retourneren en ruilen - Online

Het kan altijd voorkomen dat je aankoop niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. Wij hanteren de wettelijke termijn van 14 dagen waarbinnen de zichttermijn actief is. Binnen deze termijn moet de consument melding maken van retour. Na deze melding krijgt de consument nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te zenden. De zichttermijn is alleen van toepassing op aankopen die “op afstand” verricht worden. Hiermee wordt bedoeld alles dat gekocht wordt via mail, telefoon of webshop.

Het retourneren van online bestellingen kan gratis in onze winkel.

1. Bij retouren in de winkel:

  1. Helpen we je graag met het vinden van een goed alternatief.
  2. Vinden we geen goed alternatief dan krijg je je geld terug. Dit gaat via bankoverschrijving. We doen ons best om je zo snel mogelijk terug te betalen. In het uiterste geval duurt dit 10 werkdagen in verband met onze externe betaalmodule Mollie.

2. Bij retouren via post:

  1. Helpen we je graag met het vinden van een goed alternatief.
  2. Vinden we geen goed alternatief dan krijg je je geld terug. Dit gaat via bankoverschrijving. We doen ons best om je zo snel mogelijk terug te betalen. In het uiterste geval duurt dit 10 werkdagen in verband met onze externe betaalmodule Mollie.
  3. Eventuele verzendkosten van een retourzending zijn voor rekening van de klant.

Onze voorwaarden zijn:

  1. Retourneren of ruilen is mogelijk binnen 14 dagen. Bij een retour binnen 14 dagen ontvangt de klant het aankoopbedrag terug. Eventuele verzendkosten worden niet geretourneerd. We doen ons best om je zo snel mogelijk terug te betalen. In het uiterste geval duurt dit 10 werkdagen in verband met onze externe betaalmodule Mollie.
  2. Tot 100 dagen zijn we soepel met je retour. Je mag 100 dagen het product retour brengen. Wanneer je je product retourneert na 14 dagen, maar binnen 100 dagen ontvang je je aankoopbedrag terug door middel van een tegoedbon.
  3. Retourneren en ruilen is alleen mogelijk met een aankoopbewijs.
  4. Het product is ongebruikt en/of ongedragen.
  5. Het artikel is compleet in de originele verpakking en met aangehecht prijskaartje en is onbeschadigd.
  6. Het artikel is in nieuwstaat en is niet buiten gebruikt.

TIP! Test je schoenen binnen.

 

  1. Indien je meer met de aankoop hebt gedaan dan noodzakelijk is voor de beoordeling of wanneer de verpakking is beschadigd, mogen wij waardevermindering in rekening brengen.

 

Niet retour

Vanwege de hygiëne kunnen we sommige producten niet retour nemen:

  1. Ondergoed (BH’s, slips, etc.)
  2. EHBO artikelen (pleisters, verband, etc.)
  3. Verzorgingsproducten (crèmes, zalfjes)

Garantie

Is je product kapot door een product- of fabricagefout? Wij controleren graag of het binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt. Om een garantieaanvraag te kunnen doen, heb je een aankoopbewijs nodig.

Lees meer...
© 2022 Sportshealth BV